Kaip aš sumažinau kavos nuo 4 puodelių per dieną iki 1 be kofeino

Kava asocijuojasi su maloniais pasimatymais, progomis susitikti, gardus aromatas tarsi paruošia mus poilsio ir malonumų būsenai. Retai išgirsime: gal arbatos? Dažniausiai kvietimas kavos reiškia ne tik išgerti puodelį kvapnaus, priklausomybę keliančio ir skanaus gėrimo, tačiau ir laiką pasišnekučiuoti, atsipalaiduoti. Besidarbuodama ofise matau, kaip dažnai kavos aparatas gamina kavą kolegoms – beveik nesustodamas. Kava iš tiesų turi labai stiprų ryšį su malonumu, poilsiu, geromis emocijomis. Ne tik pasimatymus rengiame kavinėse prie kavos puodelio, tačiau daugelis nuo darbo vietos nepriklausantys darbuotojai renkasi darbuotis kavinėse. Mes esame įsitikinę, kad kava padeda susikaupti, pabusti ir išlaikyti atmerktas akis visą dieną, pasiruošti sudėtingai dienai, o po stresą keliančios situacijos – atsipalaiduoti. Anksčiau pažintys ir sandoriai vykdavo tarp tų, kurie keliaudavo parūkyti, nauja tendencija – visa tai vyksta prie kavos aparato ar eilėje kavinėje. Kavos gėrimas tapo didžiule mada ir stiliaus ženklu – gerti kavą yra stilinga!

kavinė, kava

Senai pastebėjau, jog kavos išgeriu nemažai, o ji man atsilygina ne tik poilsio akimirkomis, tačiau ir pilvo pūtimu, nemaloniais burbuliavimais, kartais rankų drebėjimu, nesugebėjimu susikaupti, padidintu streso lygiu, prastu miegu. Kava savaime nėra blogas gėrimas, tačiau aš išgerdavau tikrai nemažai – 3 – 4 puodelius per dieną. Solomita iš Healthy Happened puikiai ir aiškiai išdėstė, kuo kava yra naudinga ir kuo vengtina. Man jos įrašas padėjo apsispręsti, jog aš noriu atsikratyti nemalonių per didelio kiekio kavos sukeliamų pojūčių. Tiesa, ne kava sukelia šiuos pojūčius, o per didelis kofeino kiekis. Todėl mano kelionė nuo 3 – 4 kavos puodelių per dieną atvedė iki 1 puodelio kavos be kofeino per dieną.

Eksperimentas prasidėjo nuo perskaityto straipsnio. Mane dažnai paliečia naujai sužinota ar priminta informacija, tačiau labai retai ji sukrečia tiek, kad imčiausi veiksmų. Tačiau, matyt, šis straipsnis papuolė laiku. Tą pačią dieną pasakiau ačiū, jau išgėriau du puodelius kavos, tačiau mielai pasidarysiu arbatos.  Nuo tos dienos kasdien rašiausi, kiek ir kokios kavos išgeriu – su ar be kofeino, su ar be pieno, su augaliniu ar įprastu pienu. Todėl prieš akis turiu sąrašą, kuriame matau, jog savaitgaliais buvau linkusi išgerti du puodelius įprastos kavos, tačiau visomis kitomis dienomis – 1 su paprastu pienu. Kava be pieno man neteikia jokio malonumo, o kavos gėrimą aš sieju būtent su malonumu ir tradicija išgerti rytinį kavos puodelį skaitant darbinius laiškus. Kol kas šio mažo malonumo neplanuoju atsisakyti, būtina save džiuginti ir lepinti. Tik aš renkuosi sveikesnį ir mano organizmui tinkamesnį būdą.

Ar pajutau skirtumą sumažinusi kavos ir pakeitusi ją kava be kofeino?

Pirmąsias dvi eksperimento savaites gėriau įprastą kavą su pienu, dažniausiai 1 puodelį per dieną. Antrąją savaitę pradėjau su kava be kofeino (pirmoji mėginta – Lavazza). Visą eksperimento laiką kavą balinau įprastu pienu.

Jau po dviejų savaičių pajutau, jog:

  • miegu kokybiškiau
  • anksčiau užmiegu
  • atsikeliu pailsėjusi
  • dingo rankų drebėjimas
  • sumažėjo nerimas
  • lengviau susikaupiu

Šis akivaizdus pokytis prisideda prie bendros geresnės savijautos. Kava be kofeino man suteikia lygiai tiek pat malonumo, kaip geriant įprastą kavą. Tačiau savijauta geresnė, mintys švaresnės. Be to, klaidingai manoma, jog ryte neišgėrus kavos, bus sunku pabusti ir tapti darbinga. Man greičiausiai veikia placebo efektas, nes po puodelio kavos be kofeino esu labai produktyvi.

Įdomumo dėlei, keletą rytų mėgavausi glotnučiu su guarana milteliais. Šis augalas turi daugiau kofeino nei kava, tačiau organizme jis skyla lėčiau ir suteikia ilgai trunkančios energijos, priešingai nei kava – trumpalaikį energijos pliūpsnį, lydimą apatijos ir energijos netekimo, kurį kompensuojame saldumynais. Guarana suteikia energijos visai dienai, tačiau vakare netrukdo užmigti (naudojau tik ryte). Mano super energetinis glotnučio receptas:

  • Bananas
  • Arbūzas (arba braškės)
  • Kanapių baltymų milteliai 1 a.š.
  • Čija sėklos 1 a.š.
  • Guarana milteliai iki 1 a.š.
  • Vanduo

Nesu tikra, ar kava pati savaime prisideda prie svorio kitimo, tačiau dažniausiai ja mėgaujamės su pyragaičiu ar saldainiu. Kavą geriu be cukraus jau daug metų, tačiau kartais norisi ko nors skanaus šalia. Bet kokiu atveju, šis įprotis nėra sveikas.


kava, grozio gurmane

Koks sekantis iššūkis geresnės savijautos link?

Kartą vieno seminaro metu specialistė užmetė akį į mano odą ir pasakė – jūs geriate daug kavos su pienu, taip? Taip. Ji tai suprato iš bėrimo kaktos srityje. Pasak jos, baltymai sunkiai sutaria su kava. Rekomendavo rečiau, bet mėgautis nuoga kava. Praėjo šiek tiek laiko, kol supratau, kad reikia savimi pasirūpinti. Todėl sekantis iššūkis – kuo dažniau kavą balinti augaliniu pienu. Todėl prašau jūsų rekomendacijų pačio skaniausio augalinio pieno!

Vienas iš tikslų 2017 metais buvo sukurti sau mažų eksperimentų, kurie priverstų išeiti iš komforto zonos, kažko išmokti, tapti geresne nei vakar. Tikiuosi mano patirtis buvo naudinga ir įkvėps asmeniniams eksperimentams 🙂 Svarbiausia – visko galima su saiku!

 

Linkėjimai ir bučkiai,

Modesta


2 komentarai
  1. Rūta 10:34

    Pati susiduriau su kavos ir pieno derinio dermės stoka, todėl gal prieš porą metų pradėjau ją gardinti sojų pienų. Labai rekomenduoju! 🙂 Įpratau ir dabar jau skaniau nei su tikru. Tik, žinoma, sojų pienas svarbu be GMO, ekologiškas, be priedų.

    • Modesta Author 08:31

      Sveika, Rūta, smagu, kad užsukot! Man sojų pienas turi kažkokį nemalonų poskonį, tai niekaip jo neprisijaukinu ;/ Stengiuosi rinktis augalinius pienus, bet dažnai jie būna su cukrumi. Tai bandau grįžti prie naminio riešutų pieno gamybos :))

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *